America’s Got Talent

Seară de seară, de câteva săptămâni bune, ne instalăm comod în faţa televizorului, apăsăm play şi ne transportăm în America.

Am reuşit să ne procurăm cele 5 sezoane ale mega-show-ului America’s Got Talent. Al şaselea e în facere… În momentul acesta, noi am ajuns la sezonul al 3-lea.

Aşa stau lucrurile, în câteva cuvinte seci. În spatele vorbelor este însă un spectacol extraordinar, aproape imposibil de descris. Dacă la început această emisiune aducea niţel cu MegaStar (acelaşi loc de desfăşurare, secvenţe haioase de la preselecţii, concurenţi care devin uşor plicticoşi prin repetiţie…), din al doilea sezon altfel au stat lucrurile. Prezentatorul a fost schimbat (locul lui Regis Philbin a fost luat de Jerry Springer, care, cu ocazia asta, a reuşit chiar să-mi fie simpatic) şi-n scaunul lui Brandy din juriu a fost adusă Sharon Osbourne. Acestor două schimbări de „jucători” li s-a alăturat o binevenită schimbare a formatului. Primele 4 emisiuni (a câte 2 ore fiecare) urmăresc preselecţiile care se desfăşoară în mai multe oraşe mari ale Americii, după care vine timpul semifinalelor. Asta preţ de alte 6-7 emisiuni. Finala încununează opera, oferind un spectacol total. Cum altfel, când premiul cel mare e de 1 milion de dolari şi un contract pentru o reprezentaţie pe Las Vegas Strip?

Ce mai, entertainment curat, cu efect calculat la milimetru. Nota 10.

Totuşi, emisiunea n-ar avea nici pe jumătate atâta succes dacă n-ar fi membrii juriului. Care sunt de-a dreptul fenomenali. O echipă perfectă. Sharon Osbourne e tipul omului sensibil, respectuos, care ţine să ofere câte o vorbă bună (mai) tuturor. David Hasselhoff e americanul prin definiţie, americanul trecut prin showbiz. Pentru el (mai) totul e awesome, fan-tastic. El e responsabilul cu surescitarea. Preferatul nostru este însă Piers Morgan, singura constantă a emisiunii de la începând şi până-n prezent (şi-am aflat că a semnat deja pentru încă două sezoane). El e tipul cu reality-check-ul. Sincer, tăios, ironic chiar, posesor ar unui cuceritor şarm britanic. [Ca fapt divers, după retragerea lui Larry King din televiziune, slotul lui din grilă şi formatul de emisiune vor fi preluate de necruţătorul Piers Morgan.]

… Nu ştiu ce-am vrut să vă comunic cu însemnarea aceasta. Poate faptul că noi am găsit un mod de-a scăpa de boc! şi băse, de toate aberaţiile lumii noastre româneşti. Poate faptul că, pur şi simplu, America’s Got Talent e-o emisiune cu care merită să vă pierdeţi timpul, de-oţi vrea.

În orice caz, vă spun doar că eu abia aştept să se scurgă ziua, fiecare zi, pentru a ne putea aşeza din nou în faţa televizorului, a apăsa play şi-a ne transporta iar şi iar în America.

P.S. ProTV pregăteşte cam de multişor o emisiune pe acelaşi format: Românii au talent. Aşteptăm să vedem ce se va alege de ea…

___________

Alte destinaţii interesante de zilele astea:

  1. Lilja de la Lilja’s Library, site vechi şi bun specializat în all things King-related, se bucură fiindcă a găsit pe YouTube o video-recenzie a cărţii lui de debut. – Vedeţi AICI.
  2. Millennium Books continuă ofertele săptămânale. Acum, cu autori români. Găsiţi multe cărţi interesante în listă. – Mai multe detalii AICI.
  3. Lorena Lupu povesteşte o întâmplare care nu te poate lăsa indiferent. Da, ăştia-s eroii zilelor noastre. Merită citi. – Citiţi AICI.
  4. Apropo de Lorena, Dan Boeriu scrie foarte fain despre Hyde Park-ul ei. – Doar AICI.
  5. Editura Polirom anunţă că scriitorul Dorin Tudoran va face o vizită în România. – Amănunte AICI.
  6. Graţie Assassinului am aflat de-un articol cu conţinut tare interesant, în Jurnalul naţional. „Cele mai citite cărţi din anul 2010”, conform unui top al Diverta. Comentăm mâine. – Găsiţi articolul AICI.

Un comentariu

  1. Noi nu ne mai uităm de cîţiva ani la programele româneşti (excepţie făcînd emisiunile de ştiri uneori, sau strict chestii de interes local, mai un documentar). În schimb, urmărim seriale şi emisiuni americane şi englezeşti. Vorba ta, entertainment. Chestii făcute cu profesionalism. Cu totul altă lume faţă de lumea asta nebună nebună nebună.

  2. eu azi am păcătuit şi m-am uitat la tv o oră, la emisiunea lui cristea-enache de pe tvr cultural. i-a avut invitaţi pe blandiana şi liiceanu, deci nu puteam rata. ah, da, şi am lăsat tv-ul să meargă după ce cristea-enache plecase şi-a-nceput „memorialul durerii”. era despre iosif costinaş. numai că n-am mai avut nervi să mă uit până-n capăt, aşa că am gugălit subiectu’, pe care aproape-l uitasem. deci, iată cum era să redevin captivul tubului catodic. am izbăvit, totuşi!
    eu mă uit la grey’s anatomy şi, cum am mai spus, fără să-mi fie jenă, la sex & the city. de fapt, l-am gătat aseară. mi-am dat seama că e, totuşi, ceva în neregulă în momentul în care m-a sunat ioana şi, judecând după tonul vocii mele, a tras concluzia că-s supărat. şi mă întreabă: „de ce eşti trist?”, la care eu „păi… se mută carrie la paris…” :))

  3. Triplă, Lorena. Te cuprinde şi promoţia Mill. 😉 Da’ nu taxez triplu.

    Dan, la noi Linda e cu S&tC. Acu’ se uită a treia sau a patra oară la toată seria. Iar în timp ce ea se uită, eu îmi rezolv corespondenţa, scriu pe blog sau citesc. – Abia dup-aia ne uităm împreună la America’s Got Talent.


Lasă un comentariu