Noris Band

Demult am zis c-o să scriu despre cel mai pasionat chitarist din câţi cunosc şi, de fiecare dată, nu prea s-a nimerit. Uite că-ndrept amu nedreptatea. 🙂

E vorba de Noris Schek, soţu’ lu’ sor-mea. Un om care respiră şi transpiră muzică. Blues şi rock. Un om în mâna căruia chitara prinde viaţă şi cântă parcă singură. Zău aşa! N-o zic aiurea, că nu-s d-ăla care aruncă uşor cuvinte de laudă. A făcut o vreme parte din formaţia de rock irlandez Blackbeers. De fapt, încă mai face parte, dar mai uşurel. Că are omu’ şi-un proiect personal, Noris Band, prin care încearcă să promoveze o versiune îmbunătăţită, înseninată a bluesului. Anume: ceea ce el numeşte freedom & blues. Şi sună tare bine, vă pot zice eu, care nu le prea am cu bluesul, însă-mi place să cred că le am cu rockul. Oricum i-ar spune însă, muzica lui e în primul rând sinceră, naturală, un flux de energie pozitivă – toate crescute pe solul unei serioase educaţii muzicale (Nori e, pe deasupra, profesor de chitară la Liceul de Artă din Oradea). A susţinut până acum o sumedenie de concerte, cu Blackbeers sau cu Noris Band, a avut şansa să cânte de câteva ori bune alături de A.G. Weinberger, a fost invitat în emisiuni de televiziune şi radio, locale şi centrale, a parcurs toţi paşii care, într-o ţară normală, l-ar fi plasat deja la loc de cinste printre muzicienii momentului. Totuşi, în România afându-ne, unde ştim bine ce se înţelege cel mai adesea prin muzică, succesul răsunător se amână. Dar Nori nu deznădăjduieşte. E-un spirit puternic, meticulos, răbdător, care-şi construieşte şi urmează planurile ca un strateg militar. 🙂 Asta dincolo de aparenţa firească de artist zurliu. 😀 Eu am toată încrederea în el. Şi-aţi avea şi voi dacă l-aţi cunoaşte. Iar pentru a-l cunoaşte mai bine, ascultaţi-i piesa de mai jos (compoziţie, chitară şi voce), după care citiţi-i şi însemnările de pe blog (că nu degeaba l-am bătut la cap să-l înfiinţeze).

Noris Band – Nevasta divină


Un comentariu

  1. da-mi voie sa ma prezint ;sunt tata scriitorului si traducatorului mircea pricajan am placerea ca azi in zi de sarbatoare pentru prima oara in viata mea pe aceasta cale sa comunic [m-aminhibat in fata tastaturii] doresc din tot sufletul ca viitorul sa va aduca tie si sotiei tale totce este mai bun din lume va asteptam la chef

  2. felicitări pt pasu’ ăsta mic pentru omenire, dar mare pentru tine 🙂 uite cum, încet-încet, intră toată familia pe blog. venim la chef în cel mult o oră! scoateţi şampania/berile de la gheaţă 😀

    [pt cititorii neavizaţi, sărbătoarea despre care se face vorbire e ziua de naştere a cristinei şi, totodată, ziua de nume a mamei. aşa, ca să nu rămână nimeni în ceaţă 🙂 ]

  3. Pingback: Invitaţie « Cu musca la arat


Lasă un comentariu